February 09, 2011

Me, CNBLUE and Thailand

Anyeonghaseyo!! aaa.. ni pertama kali tulis dalam bahasa melayu..keke~
owh..kali ni aku pergi lagi ke Thailand... agaga.. banyak duit aku habis sebab nak jumpa budak-budak CNBLUE ni..terutamanya si kacak Lee Jung Shin..huhu..dia memang kacak pun..

25 Januari 2011

aku mulakan perjalanan dengan naik bas dari Kuantan ke KL.. penat jugak duduk berjam dalam bas..bas asyik tergoyang sana tergoyang sini..buatkan aku rasa nak muntah.. aishhh~~
tapi sebelum tue aku enjoy makan aiskrim coklat dalam bas..huhu..kawan aku~merangkap kakak aku yang cute tue makan wafer coklat..hehe..kami memang sukakan coklat..keke~
oh..akhirnya sampai jugak kat KL.. kami naik LRT pastu naik ERL pergi KLIA.. jauh jugak..dekat pukul 11 baru kami sampai.. mak aih~ sejuknya tak terkata kat KLIA tue.. mula-mula kami rancang tak nak tidur dan nak tunggu sampai flight esok pagi.. so kami siapkan la sepanduk kecil untuk konsert masa kat Thailand tu nanti..hehe.. aku buat banner Lee Jung Shin dan aku pun tolong unnie siapkan banner untuk Lee Jong Hyun dia.. yela.aku kan SHINIFA dan dia HYUNINIE.. sorry ya Min Hyuk and Yong Hwa..kami takde mase nak siapakan yang korang punya..haha.. oh.. buat banner tue sekejap jer.. masa banyak lagi.. sejuk giler kot dalam KLIA tue..Unnie asyik gi toilet jer.. haha.. aku rasa sangat bosan so aku pasang lagu FT Island kuat-kuat and menari macam orang gila.. abang security asyik pandang jer..tapi aku punya suka lah..haha.. pastu aku try menari pulak lagu Lucifer-Shinee.. haha.. macam orang sewel dah.. sebelum menutup persembahan tarian aku..aku menari lagu 4 minute dan kami tidur selama 2 jam macam tu la sebelum flight kami pagi esoknya..haha..


26 Januari 2011
ohayogozaimasu!!! keke... kami mulakan perjalanan dengan menaiki flight dari KL ke Bangkok..
kami bertolak pukul 9 pagi dan sampai kat Suvarnabhumi airport pukul 11 pagi macam tu la..
owh~ cuaca kat Bangkok agak panas..berpeluh-peluh aku mase dalm skytrain dorang..aishhh~
dari stesen suvarnabhumi kami naik tren pergi ke Phaya Thai dan ambil pula BTS pergi Phrom Phong-stesen yang paling dekat dengan hotel kami..
oh..kami menginap di hotel 24 Inn dan CNBLUE menginap di hotel Dusit Thani dekat dengan stesen BTS Sala Daeng ~kyaaa~ kalau lah boleh dapat satu hotel dengan diorang..aishhh.. bahagia betul hidup ni... haha

sampai kat hotel pukul 12 tengahari waktu Thailand.. kat Malaysia dah pukul 1 dah ni..
panas terik.. aku bersiap-siap untuk ke suvarnabhumi airport semula untuk jemput CNBLUE.. hehe.. mengade jer kan?? tadi tak nak pulak tunggu dekat sana.. kami ikut budak-budak Blue Angel..berlari macam orang gila dalam airport tu..huhu..
masa tue aku pakai dress warna purple dan kasut tumit tinggi you~ mahal tul..
CNBLUE sampai airport pukul 2 tapi ambil masa setangah jam jugak laa untuk check out..
aishhh~ tunggu punya tunggu.. CNBLUE pun keluar!!! aaa.. aku nampak Jung Shin!!! omo~ kacaknya!!!
dia pakai cap..rambut dia makin panjang.. cutee jer.. aku pun dengan member aku terjerit-jerit teriak Jung Shin!! Jong Hyun!! haha..macam sewel~~kami bawa sekali banner yang kami buat malam tadi tu.. jangan main-main.. haha

lepas CNBLUE dah blah pergi hotel agaknya..aku dengan member aku follow budak Blue Angel pergi kat kedai holika-holika~ tempat bakal berlangsungnya fansign event..comel jer kedai tue.. tak besar mana pun..oh~ sebelum sampai kat kedai holika-holika tue.. ada satu skrin besar.. yang macam dekat dataran merdeka tue.. dorang pasang lagu Love-CNBLUE..aishh~ best betul!! kalau lah Malaysia support Kpop macam tue mesti dorang suka datang sini..hehe

masa tu baru pukul 3 lebih.. aku tak nampak CNBLUE lagi tapi Boice dah ramai gila berkumpul dekat sana.. panas gila.. sesak.. aku rasa kelakar sangat sebab orang dekat sana asyik cakap Thailand dengan aku..huhu..muka aku macam orang sana ker?? haha. maybe sebab aku freehair kot.. dah tue pakai skirt lagi..bila aku cakap sorry,aku orang Malaysia..dorang terkejut..haha..
sorry yeaa~~
dah dekat pukul 5.. CNBLUE aku tak nampak-nampak lagi.. kaki aku dah sakit-sakit dah ni,.
panas buat aku terus berpeluh-peluh..rasa rimas pun ada.. aku dengan member aku datang pon sebab nak ambil gambar CNBLUE tu jer..kitorang tak dapat pun tandatangan atau high 5 macam yang kawan-kawan Blue Angel kami dapat..jealous?? memang tipu la kalau cakap tak jealous..
tapi nak buat macamane..kami tak bertuah...
so aku dengan Unnie decide balik jer bilik.. kami blah dari situ dengan perasaan sedikit kecewa..
sakit kaki aku pakai high heels tue still tak boleh lawan sakit nya hati aku.. tepat pukul 5 kami blah.. dan terus ke hotel kami dekat Phrom Phong tu..

sampai hotel aku terus tidur.. Unnie pun tidur agaknya.. aku dah letih campur sakit hati terus tidur tak ingat... sedar-sedar dekat pukul 10 malam.. mak aih..lama gila tidur..
then aku pergi mandi..perut aku dah bebunyi-bunyi..lagu CNBLUE pun dah ada ni..haha
so,aku dengan unnie keluar dari hotel and pusing-pusing cari makanan.. keke~
sejuk malam-malam kat bangkok ni.. dari siang ke malam still busy.. huhu..
kat tepi jalan banyak kedai jual makanan.. so aku dengan unnie ape lagi..pergi mencuba la.. sedap kot~ hotdog auntie tu memg super sedap.. sos pedas dia tue lagi buatkan kami nak makan lagi..hehe..murah jer..sebatang 10 baht bersamaan rm1 kat malaysia...tapi hotdog dia besar.. hehe.. jalan punya jalan jumpa pulak 7 elevan.. last-last kitorang beli nasi frozen dan untuk aku semestinya ada susu.. sedap susu tu..kat malaysia takde..so kalo datang thailand aku mesti beli.. berbotol-botol.. jangan kira la..haha...
lepas makan kitorang tidur.. mana la badan tak naik??hehe
tapi dah tak ada benda nak buat tidur jela dengan perut yang kenyang..haha..selamat malam bangkok..semoga esok akan jadi hari yang happy buat diriku =) nak jumpa Jung Shin ni.. dah tak boleh bersabar..haha..


27 Januari 2011

hari kedua kami dekat thailand.. bangun agak lambat pagi tu..mianhae.. dekat pukul 9 pagi baru bangun..haha.. pagi-pagi macam ni tak ada program~ ngaa so kitorang decide pergi shopping kat mbk centre.. jalan punya jalan.. aaaa~ banyak giler barang elektronik kat sini.. tak ubah macam plaza low yat dekat KL.. tapi barang-barang kat sini lagi murah la.. blackberry dengan iPhone4 tue memang banyak kat sini.. tak payah nak tempah-tempah.. segan aku..budak sekolah pon pakai handphone blackberry and iPhone~ aku?? handphone cikai jer.. sob..sob..
hehe..kat sana aku tak ada la shopping sakan sangat..beli sket2 jer.. aku beli mp3 and ada la 2 3 helai baju untuk keluarga aku..keke~~
lepas tu aku dengan unnie pegi shopping kat kedai Holika Holika.. semalam tak sempat nak beli sebab Boice ramai sangat kat situ..huhu..
kat sana aku tak beli pape pun.. unnie pun just beli bb cream jer..huhu.. aku nak beli sabun Min Hyuk jer tapi lain kali jela..huhu..
oh.. promoter holika holika kat sana memang peramah and baik gila!! nak taw tak sebab apa?? walaupun kitorang belanja kat situ tak banyak tapi dorang bagi kami free gift. wuu.. free gift tue hanya untuk customer yang shopping 2500 baht and jadi ahli jer.. hehe.. tapi kami special.. kami borak-borak..ada sorang tu nampak keychain Jung Shin tergantung kat beg aku and dia cakap kat aku yang dia pun suka Jung Shin~ aku excited tak terkata.haha...same bias!!
kami dapat A4 file folder dengan poster CNBLUE holika holika~ auuuu!!! kami happy tak terkata... yela.. mana kitorang tak happy.. dorang sangat baik!! next time kalau kami datang ke thailand lagi kami akan bawa souvenier khas dari malaysia!!! sayang korang lebih!! huhu
balik dari kedai holika holika kami terus balik ke hotel dan bersiap untuk ke konsert CNBLUE~ wuuu.. tak sabar ni.. yela..nak jumpa bassist kesayangan aku tu..huhu..
aku pakai seluar warna biru dengan baju biru..yela biru kan BLUE.. huhu..

omo~ aku dengan unnie gerak dalam pkul 1 petang untuk ke Thunder Dome tue meskipun konsert start pkul 6.30 petang.. pagi tue budak2 Blue Angel pergi skodeng CNBLUE kat hotel Dusit Thani.. aku dengan unnie tak ikut sebab busy shopping..haha..untung dorang.. dorang kata Yonghwa dengan Jungshin wave kat dorang!! omo.. so jealous.. but its okey.. aku still akan pergi ke konsert CNBLUE petang tu.. haha..
terkejut aku.. baru pukul 2 petang Boice dah ramai membanjiri kawasan Thunder Dome tu.. kat sini ada banyak CNBLUE fanclub..ada Blue Angel ada Maestro Blue..and ada lagi yang aku sendiri tak kenal.. tapi kami kamceng dengan Blue Angel..hehe..
tunggu punya tunggu akhirnya konsert bermula.. dugeun dugeun...
aku separate dengan unnie sebab kami lain bias.. dia Jonghyun bias and aku Jungshin bias..
memang jauh la kami duduk..hehe.. aku duduk dekat side Jungshin.. tapi tak ada la nampak clear mana muka dia.... sebelum konsert start.. holika-holika ada tunjuk video pasal CNBLUE..
bila nama sorang-sorang keluar kat skrin tu mereka keluar ke pentas..aigooo~ aku dengan budak Blue Angel dah menjerit-jerit dah..aaa..Jungshin~~~ sangat kacak dan kurus...

CNBLUE perform 6 lagu jer masa ni..

#I'm a Loner
#Now or Never
#Love
#Lovelight
#One Time
#Let's Go Crazy

lepas dorang perform live 6 lagu ni ade satu game.. ni orang holika holika la ni..aishh.. envy giler dengan girl yang dapat naik pentas main game ni.. ada 8 orang yang bertuah naik ke pentas untuk main game dengan budak CNBLUE..mula-mula aku tak faham apa yang dorang buat selamat ada sorang Blue Angel yang tolong translatekan untuk aku..huhu..
setiap budak CNBLUE dapat dua orang girl yang akan tolong make up dan di make up kan..
mula-mula sekali si kacak dari Busan..Jonghyun.. aah~ aku sure sangat unnie ninie kat Jonghyun side tu dah menjerit-jerit kejelesan.. haha..aishh~ sorang kena tutup mata.. yang tutup mata ni sangat beruntung sebab budak-budak CNBLUE pegang tangan dorang..yang sorang lagi disolekkan oleh CNBLUE..aishhh..part Jonghyun boleh tahan laa... aku pun envy juga tapi tak ada la besar mana..haha
masuk part Jungshin~aishh..dia sangat funny!! asyik gelak jer aku tengok aksi dia..haha.. yang tak boleh blah tu dia boleh tersilap..muka confident jer Jungshin ni.. dia boleh pegang pula bahu budak yang kena tutup mata tu..hinggggg~~~
then part Yonghwa.. oh..dia macam dah kurang gatal la.. maybe sebab dah setia dengan Seohyun ni.. dia steady je..cool Yonghwa.. i love you too..huhu
huhu..and lastly part Minhyuk..aku dah lupa la part Minhyuk dulu ker atau Yonghwa dulu..
kalau korang nak tahu.. Minhyuk sangat cute and nakal.. untung betul dua girls yang dipeluk Minhyuk tu..waa~~ envy envy envy 100x...

untuk tentukan pemenang dalam game ni..fans diminta menjerit.. so siapa dapat jeritan paling tinggi dia akan menang.. nak tahu tak kenapa aku kata Minhyuk sangat naughty?? aishh.. bila dia tengok ahli lain dapat jeritan yang lebih kurang sama..Minhyuk buat muka yang sangat comel dan buat pose saranghaeyo masa fans kena jerit untuk kira markah dia..omo.. aku pun terjerit jugak.. dia tu dahla comel..aishh betul..
bila dah jadi macam tu sah-sah la pemenangnya si comel Minhyuk..
masa bagi hadiah kat pemenang..Minhyuk sekali lagi pergi peluk girls yang follow dia..
girls untuk ahli-ahli yang lain dapat hand shake jer..syukur~~
oh..aku perasan..ada sorang girl tu nak hug Yonghwa tapi Yonghwa tak nak..haha.. kesian dia.. tak elok peluk-peluk anak bujang orang ni..hehe..

habis jer game tue.. 4 mamat handsome buat satu barisan and duduk atas kerusi..aku ingatkan ada sesi borak-borak ke apa.. tiba-tiba Jonghyun amik gitar akustik dia dan kreng...

dorang perform lagu ~ FOR THE FIRST TIME LOVER!!!!!
aaaa..aku dah menjerit tak ingat dah masa tu..
mula-mula Yonghwa nyanyi macam biasa..
tapi lepas tu Jonghyun sambung pulak..
then Jungshin dan akhirnya Minhyuk~ aaaaa!!
first time dalam hidup aku tengok CNBLUE member nyanyi live!! yela..selalunya Minhyuk tak nyanyi live.. ambil kau.. aku rasa sayu je..bagi Boice tegar macam aku ni..aku dah bersyukur yang tak terhingga.. rasa sayang jer nak tinggalkan Thunder Dome tu.. huhu.. betul ni..

dan konsert pun habis.. erm.. CNBLUE punya flight malam tu.. aku tak pergi pun hantar dorang kat airport..aku penat laa.. lagi satu sebab pagi esok tu flight aku pulak.. so aku dengan unnie balik semula ke hotel kami dengan menaiki lori(aku tak pasti apa dorang panggil kenderaan tu kat cni..macam lori tapi servis ala teksi)then naik teksi sebelum naik tren ke hotel kami..
jauh perjalanan.. memang penat tapi aku tak boleh gambarkan aku tersangat gembira pada konsert itu..orang nak kata aku gila ke apa biar la.. aku tetap aku..

well~ even lots money fly from me..im really thankful because of CNBLUE.. the happiness then come to me non-stop..omo..this feeling really kinda strange..but for sure.. CNBLUE MUSIC make me HIGH!!! terima kasih CNBLUE.. saya cinta kamu...haha

28 Januari 2011

pagi yang cerah~ aku rasa malas je nak bangun dari tidur..kalau boleh aku nak terus mimpkan CNBLUE..hehe..dah sampai agaknya sayang-sayang aku tu kat korea.. haha.. be healthy and more cheer.. berat kaki nak melangkah pergi.. 3 hari dua malam aku di Bangkok, Thailand benar-benar mengubah perasaan aku.. beruntungnya kalau aku ni orang Thailand.. hehe..gurau je..meskipun CNBLUE tak datang lagi ke Malaysia waktu ni..aku akan buat sampai dorang datang sini..
pukul 11 pagi.. flight aku kembali ke Malaysia dah get ready.. aah~~ sayangnya nak tinggalkan semua kenangan yang manis dekat sini. Lepas ni..aku akan terus mengembara demi CNBLUE.. mana tahu next time aku dapat ke Jepun ke?? dari aku darjah 6 aku teringin nak ke Jepun selain Korea.. siapa tahu..angan-anganku akan jadi kenyataaan..aah~ hanya masa dapat buktikan..

bye~bye Bangkok.. akan ku jejakkan kaki ke sini lagi kerana..
CINTAKU TERTINGGAL DI BANGKOK =)


credit to:
Unnie Hyuninie
Blue Angel members
Holika Holika staff
My Lovely Parent
[because without your help..i cant be there =)]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...